2017
Kas 24
Ticaretin Kavşak Noktası: Websitesi Çevirisi
Global şirketlerin içeriklerini tercüme ettirme ihtiyacı her geçen gün büyüyor. Global bir şirket olmanın ve ürettiğiniz ürünleri bütün dünyaya satmanın en etkili yolu dünya üzerindeki bütün insanlara kendi dillerinden ulaşabilmekten geçiyor. Ne kadar üretirseniz üretin tüketicinizin dilinde reklamatif-tanıtıcı içerik üretemiyorsanız ürünlerinizi dünyanın büyük kısmına satmanız imkansız bir hal alır.
Dünya nüfusunün yüzde doksana yakın büyük kısmı Çince, İngilizce, Hintçe, Arapça, Portekizce, Bengalce, Rusça, Japonca, Almanca, Korece, Fransızca, Vietnamca, Urduca ve İspanyolca dillerinden birini konuşuyor. Web sitenizi, reklamatif materyalinizi, tanıtıcı içeriğinizi bu dillerden en az üç-dört tanesine çevirttirmiyorsanız şirketinize iyilik yapıyor sayılmazsınız.
Tüm dünyaya ulaşmanın önce komşu ülkelerin halklarına ulaşmaktan geçtiğini de bilmek gerekir. Türkiye'nin komşuları Yunanistan, Gürcistan, İran, Ermenistan, Rusya Federasyonu, Suriye, Irak, IBKY ve Bulgaristan gibi ülkeler ve bölgeler. Bu ülkelerin konuştuğu Yunanca, Bulgarca, Rusça, Arapça, Kürtçe, Bulgarca, Farsça ve Ermenice bu ülkede iş yapan bütün şirketler için en öncelikli diller olmalıdır, zira komşusuna ulaşamayanın daha geniş bir çevreye ulaşması zordur.
Globalleşmekten bahsediyorsak, dünyanın uçaklarla, internetle, cep telefonlarıyla küçüldüğünden dem vuruyorsak, o halde oluşan bu akımın bizi sürüklemesine izin vermek yerine bu akıma biz yön vermeliyiz. Sadece endüstriyel ürünleri de düşünmeyin dünyaya açılmak derken. Romanlarla, filmlerle, senaryolarla, dizilerle, el emeği ürünlerle de dünyaya açılabilirsiniz. Dünyanın her yanında okunabilen içerik üretmeye gayret edin. İçeriğinizin çevirisi konusunda Tercümex markasının profesyonel destekçiniz olarak yanınızdan olacağını da aklınızdan çıkarmayın. İnternet sitenizin çevirisini yapalım ürünlerinizin, markalarınızın, fikirlerinizin, hayallerinizin ve emeğinizin tüm dünyada kıymeti bilinsin. Kıyıda köşede kalmayın; tüm dünyayla iletişim kurun!